e-Slabire
Cautare:

e-Slabire
 

Alimentatie pentru prevenirea celulitei

Cuvinte cheie : celulita, grasime, ciocolata, calorii,

Celulita este grasime, nu un depozit de toxine, asa cum suntem adesea inclinate sa credem. Exista o multime de motive care duc la aparitia ei...iar principalul este consumul de calorii de care nu mai avem cum sa scapam.


Mostenirea genetica
Cea mai mare parte din felul in care depozitam celulele de grasime si locul unde (zonele de pe corp cele mai predispuse la aceste acumulari inestetice) au determinare genetica, asupra careia nu avem nici un control.

Cum este depusa grasimea
De obicei, celulita se gaseste pe a-cele regiuni ale corpului in care stocam grasime. La femei, celulele de grasime sunt depozitate aproape de suprafata pielii - asadar, grasimea ajunge mai usor "la vedere" si da aspectul acela de "impanat" cu grasime, pe care il detestam. Barbatii, pe de alta parte, au celule de grasime stocate in stratul profund, adanc sub piele si care, evident, nu se vad!

Varsta
Cu inaintarea in varsta, straturile superioare ale pielii se subtiaza, facand ca grasimea de la suprafata sa fie si mai vizibila. Pe la 30 de ani, nivelurile de estrogen incep sa scada, ceea ce duce la reducerea elasticitatii pielii. Expune-rile la soare (cumulate, de-a lungul anilor) inrautatesc lucrurile, facand ca celulita sa devina si mai vizibila odata cu trecerea timpului.

Ce mancam si ce nu
Intrucat celulita este de fapt grasime, cu cat esti mai plina, cu atat depozitele de celulita sunt mai generoase. E adevarat, cunoastem si o multime de femei slabe care au celulita, dar pentru acestea exista sansa ca celulita sa existe doar in acele zone ale corpului in care musculatura nu este tonificata ori unde stocheaza de obicei grasime. Daca vrei sa lupti cu celulita, ai la indemana si cateva arme hranitoare.

Alimentele bogate in grasimi - precum branzeturile, untul, smantana, carnea grasa - cu siguranta vor creste depozitele de celulita, iar mancarea bogata in calorii va sfarsi prin a-ti transforma coapsele in adevarate coji de portocala... Restrange consumul de proteine si opteaza pentru variante sanatoase, cum sunt pestele, carnea slaba de pasare (pieptul de pui) si cateva oua. Branza si preparatele din soia sunt o sursa excelenta de proteine fara grasimi, cu conditia sa fie corect procesate si sa nu aiba adaosuri de grasime animala si amidon.

Amestecul de carbohidrati si grasime suprasaturata este unul exploziv pentru celulita noastra in formare - nu numai ca o arunca in aer, ci o si inmulteste nemasurat. Pizza cu extra mozarella, pastele cu sosuri de smantana, sandvisuri cu maioneza, prajiturele cu unt, ciocolata... toate trebuie evitate - din nefericire!

Cand mananci hidrati de carbon, tine departe grasimile - cartofii copti sunt buni cu unt, dar mai sanatosi sunt cu branza degresata. Leguminoasele boabe (fasole, linte, mazare etc.) si pastele integrale sau orezul merg de minune cu sosuri pe baza de rosii (bulion) in locul celor cu unt ori smantana.

 Incearca sa-ti iei portia zilnica de dulciuri din alimente fara grasimi, mai sanatoase decat ciocolata: fructe, iaur-turi degresate indulcite cu o lingura de miere de albine - care sunt foarte bune la gust. O felie de pepene galben este chiar mai buna si mai satioasa decat cateva patratele de ciocolata. Si daca chiar nu poti sa rezisti fara sa-ti iei ratia de ciocolata, inlocuieste trufele de dupa-amiaza cu o ceasca de cacao fierbinte...

Alcoolul este o bautura bogata in calorii, iar lucrul acesta va avea un impact major asupra depozitelor tale de grasime daca obisnuiesti sa bei cate un pahar de mai multe ori pe saptamana. Chiar daca nu depasesti masura si te incadrezi in dozele recomandate de medic, caloriile se aduna de la o zi la alta. De exemplu, doua pahare cu vin pe zi inseamna cam 3.500 de calorii suplimentare in doua saptamani si jumatate - suficient cat sa iei in greutate aproape doua kilograme. Daca nu poti sa renunti la vin, redu cantitativ deserturile...

Petrecerile si mesele in oras sunt periculoase in mod deosebit pentru cele care vor sa-si micsoreze pernutele de pe coapse. In timp ce infuleci mai multe cornuri cu unt, bei mai multe pahare cu alcool decat intentionai, gusti din sosul de curry si te infrupti din placinta cu branza - doar o data pe an e aniversarea ta, nu? - inghiti mult mai multe calorii decat are nevoie organismul tau. Asta inseamna un singur lucru: combustibil suplimentar care, nefolosit, se va depune cu siguranta exact acolo unde nu vrei!

Cum poti sa arzi rapid calorii
Vestea buna e ca exista si alimente-minune care te pot ajuta sa-ti accelerezi metabolismul si sa arzi eficient caloriile.
- Se pare ca chili, condimentul sub forma de praf (boia), poate sa-ti accelereze metabolismul timp de una pana la trei ore dupa ce l-ai mancat, datorita cresterii ritmului cardiac.
- Ceaiul verde contine antioxidanti (fenoli) si cofeina, ceea ce il transforma intr-un aliment ideal pentru arderea mai eficienta a grasimilor din organism.
- Se crede ca CLA (acidul linoleic conjugat) poate creste masa musculara, pe seama consumului de calorii si a arderii grasimilor. Si la noi exista cateva produse farmaceutice pentru slabit care contin aceasta substanta.

 

 

Mai multe despre acest subiect:

 
 

Poti comenta si tu acest articol. Spune-ti parerea aici!

Campurile marcate cu * sunt necesare.


If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 

Aceasta sectiune este moderata si aparitia comentariului poate fi intarziata. Nu este nevoie sa retrimiteti comentariul.