Caloriile "lichide", chiar mai periculoase decat cele "solide"
Cuvinte cheie : dieta, calorii, bauturile, alcoolul,
Majoritatea celor care urmeaza o cura de slabire au grija in special la alimentele consumate, uitand insa de lichide baute pe timpul zilei.
Potrivit lui Margaret Furtado, specialistul consultat de Yahoo Health, acestea sunt chiar mai periculoase decat mancarea, ele trecand, de cele mai multe ori, neobservate de cel aflat la dieta.
Organismul resimte insa si aceste calorii. Si, din pacate, aceste calorii nu sunt deloc putine, daca luam in considerare faptul ca majoritatea licorilor contin zahar.
Aceste afirmatii sunt argumentate de un studiu realizat de Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, ale carui rezultate au fost publicate in American Journal of Clinical Nutrition. In cadrul studiului au fost monitorizate, pe o perioada de un an si jumatate, 810 persoane, cu varste cuprinse intre 25 si 79 de ani.
Initial, acestia au fost lasati sa se alimenteze normal, conform propriilor obisnuinte, dupa care le-a fost scoasa din alimentatie o bautura pe care o serveau in mod curent. Rezultatele au fost semnificative, potrivit celor implicati in studiu.
Si alcoolul ingrasa
S-a demonstrat astfel ca si alcoolul contribuie la depunerea kilogramelor, chiar daca nu e principalul vinovat de amplitudinea formelor.
Potrivit lui Furtado, cei care tin la silueta si vor sa tina dieta ar trebui sa isi limiteze pe cat posibil bauturile dulci consumate pe parcursul unei zile. Evitarea lor completa ar fi de dorit, mai spune ea.
Fara bauturi dulci sau cu un nivel de fructoza crescut
In aceeasi categorie intra si bauturile cu supliment de vitamine sau minerale. Practic, ar trebui ca in meniu sa nu se gaseasca bauturi care contin zahar, un nivel crescut de fructoza sau alti indulcitori printre primele ingrediente.
Daca vreti sa va mentineti silueta sau sa dati cateva kilograme jos, cantitatea de suc de fructe 100% natural consumata zilnic ar trebui sa nu fie mai mare de 100 de mililitri.
Si asta pentru ca sucurile si bauturile pe baza de fructe contin o cantitate mare de calorii. In ciuda acestui fapt, ele nu dau senzatia de saturatie imediata pe care o dau fibrele din fructele consumate in stare naturala, spre exemplu.
Daca alcoolul face parte din meniul zilnic, incercati sa mai taiati din "portii". Tineti cont de faptul ca un mulilitru de alcool are nu mai putin de 7 calorii. Pahar dupa pahar, aceste calorii se aduna, asezandu-se exact unde nu ti-ai dori.
Bautul pe stomacul gol e cel mai periculos, nu doar pentru sanatate, ci si pentru ca nu inlatura senzatia de foame, ci, dimpotriva, o sporeste.
Bauturile cu "zero calorii", extrem de periculoase
In concluzie, se cheama ca tineti dieta, iar corpul va reactiona adecvat, chiar daca renuntati la o parte din lichidele dulci sau alcoolul consumat.
Chiar si bauturile "de dieta", cu zero sau putine calorii, sunt de evitat. Conform unor studii anterioare, acestea maresc senzatia de foame, ducand la aparitia poftelor de tot felul, care pot da peste cap si cel mai dibaci plan de slabire.
Mai multe despre acest subiect:
- Alegerea unei diete potrivite
- Dieta cu supa de varza
- Kate Hudson te invata cum sa tii dieta Bikini!
- Diete de detoxifiere
- Capsunele fac minuni la dieta
- Dieta pentru diabetici
- Cum eviti gustarea de seara?
- Dieta in functie de personalitate
- Dieta macrobiotica
- Alimentele necesare unei diete de vara
Poti comenta si tu acest articol. Spune-ti parerea aici!
Aceasta sectiune este moderata si aparitia comentariului poate fi intarziata. Nu este nevoie sa retrimiteti comentariul.


