e-Slabire
 

Dieta mediteraneana

Cuvinte cheie : dieta mediteraneana,

Dieta mediteraneana nu este numai o dieta de slabire ci mai degraba un stil de viata. Acest tip de dieta ajuta si la imbunatatirea sanatatii pe langa efectul de slabire. Dieta mediteraneana are principii foarte simple, stabilite de mii de ani si nu este genul de dieta la care sa ni se spuna ce trebuie sa consumam in fiecare zi ci are mai degraba principii generale. Dieta mediteraneana implica multe legume, fructe, condimente, ulei de masline, peste si vin rosu.


 

Oamenii care tin o dieta mediteraneana, bogata in legume, fructe, nuci, cereale integrale, ulei de masline si peste, prezinta un risc mai mic de a deveni depresivi, potrivit unui nou studiu.

Cercetatorii spanioli au studiat 10,094 de persoane si au constatat ca cei care au urmat dieta mediteraneana prezinta un risc cu 30% mai mic de a suferi de depresie, in comparatie cu persoanele care nu urmeaza un astfel de regim alimentar.

Nu se stie modul exact in care produsele alimentare din dieta mediteraneana pot lupta impotriva depresiei, insa componentele individuale ale dietei imbunatatesc functionarea vaselor de sange, lupta impotriva inflamatiilor si reduce riscul aparitiei bolilor de inima.

Care sunt alimentele recomandate in dieta mediteraneana:

  • legume: rosii, castraveti, ardei gras sau iute, ridichii, salata verde, dovlecei, avocado, ceapa, cartofi, masline, morcovi, ciuperci, broccoli, varza, conopida, vinete, legume cu teci: mazare, fasole, naut, linte.
  • fructe: portocale, grapefruit, pomelo, mandarine, lamai, mere, pere, curmale, piersici, kiwi, fructe de padure, capsuni, cirese, pepene rosu sau galben, struguri, caise, prune, smochine
  • seminte oleaginoase, migdale, alune de padure, caju, seminte de floarea soarelui, seminte de in, nuci - dar sa fie crude, nu prajite!
  • ulei de masline (extra virgin)
  • condimente proaspete: busuioc, oregano, menta, tarhon, patrunjel, rozmarin, chimen, coriandru, usturoi, ardei iute
  • fructe de mare: midii, calamar, caracatita, creveti, crabi, homari, languste
  • peste proaspat
  • vin rosu (consum moderat) sau suc natural de struguri
  • miere de albine in loc de zahar

Stiati ca?...Oamenii de stiinta din zece tari sprijina dieta mediteraneana ca Patrimoniu Cultural al Umanitatii, titlu acordat de UNESCO. Cei 25 de specialisti care sprijina aceasta candidatura provin din Portugalia, Franta, Italia, Grecia, Norvegia, Maroc, SUA, Malta, Tunisia si Spania.

 

Mai multe despre acest subiect:

 
 

Poti comenta si tu acest articol. Spune-ti parerea aici!

Campurile marcate cu * sunt necesare.


If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 

Aceasta sectiune este moderata si aparitia comentariului poate fi intarziata. Nu este nevoie sa retrimiteti comentariul.